torsdag 4 november 2010

JUHUUU!

Halla halla alla kara blogglasare :)

Ja e saa dalig pa att uppdatera min blogg, ber om ursakt! Har en travel diary ocksa som jag bara skrivit i 3 ganger sen ja kom hit... Maste val vara ett tecken pa att ja har roligt och mar bra, vilket jag gor :)

Nu har jag kommit ner till sydon och befinner mig i Nelson, NZ soligaste stad! Dock ar har inte soligt idag, sa har passat pa att tvatta klader o uppdatera min blogg. Hostellet vi bor pa, Fern Lodge, ar heeelt ljuvligt! Dessutom har dom GUINNESS pa kran = jag e i himmelriket! :)

De senaste dagarna har varit jatteroliga, i borjan da ja kom hit hade ja san hemlangtan tidvis och tyckte att d sku va sa skont att bara aka tillbaka till Finland och leva det liv jag gjorde innan jag kom hit. Men det ar sa mycket battre, nu nar man har vant sig vid att man ar utomlands.. det tar alltid lite tid att adjust. Har till och med borjat tanka pa engelska nu, saa konstigt!

Sen ja senast skrev har jag bara varit i Taupo, umgatts med mina vanner och helt enkelt chillat o forsokt komma pa vad ja ska gora nast. Resultatet var att aka soderut, sa jag lamnade Taupo pa mandagen och akte till River Valley, ett heelt ljuvligt stalle dar jag utmanade mig sjalv och anmalde mig till White Water Rafting... i grad 4-5. Det vill saga den varsta raftingen man kan gora. Helt sjukt, vad har hant med mig? :D Ja trodde att ja sku do, dethar var faktiskt mer skrammande an skydivet. Tycker jag. Och ja, ja foll i en rapid(va heter det pa svenska?). Och det var inte ens en fjarde eller femte gradens rapid, utan det var andra gradens. Saa bad!!! Men, till mitt forsvar, sa var vi tre stycken som foll. Och bland dessa tre var en var guide. Sa, ja tycker att d e helt acceptabelt.

Men min internettid gar ut sa ja mast sluta. Uppdaterar snart igen!

1 kommentar:

  1. Juhhuuuu Heidi!

    Vad kiva att du uppdaterar, du måste göra det oftare! Men jag vet, då man har roligt hinner man knappast skriva.

    Rapid är säkert en fors på svenska, tror jag.
    Dina äventyr låter helt jätteroliga, sky diving, rafting... guiness! :D

    Ha d så bra och hurra för utomlandsår, kom på besök sen till Bryssel!

    SvaraRadera