onsdag 27 oktober 2010

Da dagarna borjar smalta ihop...

Okej, shit. Jag har haft saaa mycket att gora att jag inte hunnit uppdatera min blogg pa evigheter. Jag och min kompis Gill gick igenom har nan dag sen, var det kanske igar (??) om vad vi gjort sen vi lamnade Auckland och jag kunde faktiskt inte komma ihag allt! Lite bad, nog..

Pa torsdagen var vi ju pa Pub Crawl och det var superskoj! Rekommenderar det verkligen till alla som har chansen. Perfektaste sattet att mota nya manniskor och gora roliga och galna saker tillsammans i lite drucket tillstand, hihi. Sa efter torsdagens bravader var jag saaa trott, men jag och Gill tog farjan over till Waiheke island, som ar mest kand for sitt utmarkta vin. Det ar precis utanfor Auckland. Ja ska satta upp foton pa facebook, ja lovar! Efter turen till Waiheke, kom jag tillbaka till ett tomt hostellrum och ja kande mig genast sadar neeeej, nu e ja verkligen ensam. Men tog inte lang stund innan 3 flickor fran Canada kom in och de ar jattetrevliga! Sa vi gick ut och jag SMAKADE FORSTA GANGEN PA SUSHI! Det var faktiskt gott! :)

Pa lordagen borjade resan soderut och till the Coromandel Peninsula. Vi akte buss med Kiwi Experience och kom fram till en strand nara Cathedral Cove. Sa vi lag pa beachen hela dagen och bara simmade och solade o ja ha faktiskt blivit lite brun, jee! Sa efter lite sommar och sol akte vi till Whitianga, en liten mysig stad. Hostellet dar var det BASTA jag upplevt hittills. Duschen var ren och frasch, sangarna var mjuka och lakanen var rena.. helt underbart!! Tank hur man uppskattar sanharna saker som andra tar forgivet. Lordag kvall spenderade vi pa hostellet i Whitianga, vi hade biljardturne och jag blev inte ens sist! Kanske det var nyborjartur bara, hihi. Sen for ja ut med nagra flickor och dansa till ett live band pa en bar.

Pa sondagen fortsatte vi soderut med bussen, och jag kan faktiskt inte komma ihag vad vi gjorde da!! Shit! Ja tror vi var ute och promenerade i en nationalpark och sen kom vi till Rotorua, dar jag fick uppleva en riktig Maori Night! Helt superintressant, foton kommer :) Men som ett litet smakprov: The Haka (All Blacks) The Haka ar en ritual, en sorts dans som the Maori-people gor for att skramma sin motstandare eller for att hedra nagon eller nagot. Helt ljuvligt! The All Blacks rugby team gor det fore varje rugbymatch, tank att jag kommer att vara har pa NZ under the Rugby World Cup! Jag ska saaa fa pa en match!

Pa mandagen akte vi fran Rotorua vidare till Waitomo. Waitomo ar en liten by, sa liten att det inte finns ens en butik dar, utan bara nagra hostell och en pub, saklart. Pa vagen till Waitomo provade jag pa ZORB-ing, man rullar ner fran en backe i en gummiboll. Det var saaa skoj! Efter det akte vi pa Black Water Rafting. Det var jatteroligt ocksa, shit jag har gjort sa mycket roligt att jag inte ens vet vad som var bast! Efter raftingen for vi till puben och at en god middag dar. Pa tisdagen, igar, akte vi fran Waitomo till Taupo, dar jag nu ar. Ja kommer att stanna i Taupo och forsoka hitta ett jobb. Men jag har nagra bra ideer vad jag kan gora. Har faktiskt borjat fundera pa allvar att kontakta nagon som vet om jag kan jobba inom sjukvarden eller nanting. Sku verkligen vara skoj och intressant att testa pa det! Jag har ju mitt engelska betyg med mig...

Och sist men inte minst: jag hoppade 15 000 feet igar fran ett flygplan. Jag var saaa radd och jag skrek helatiden men det var en av de basta upplevelserna jag varit med om! Det var helt fantastiskt och mitt hjarta har aldrig dunkat fortare an da och det var helt galet. Jag skakade fortfarande da ja kom tillbaka till hostellet. Det var helt sjukt, jag e helt utan ord. Jag fick en dvd som filmade precis ALLT som ni far se da ja kommer hem. Och foton satter jag upp senare, som sagt :) Efter skydivet for vi ut med en bat pa Lake Taupo och grillade och spenderade quality time med bussgruppen. Personerna i min buss ar helt bast, men de flesta gar at skilda vagar nu efter Taupo, sa vi ska ha en sista kvall tillsammans idag. Men nu ska ja ga till butiken och sen ska ja se pa Skydive-dvd:n med mina vanner och skratta sa tararna rinner! :)

Kramar, ha det super alla dar borta!

5 kommentarer:

  1. Ojojojoj Heidi, det låter helt underbart, spännande, givande och helt galet fantastiskt allt du får vara med om där borta! Helt otroligt! Saknar dig, men är så himla glad för din skull att du får uppleva allt! Fortsätt trivas och njuta, och du är så modig!

    puss vännen min från kalla Finland och Åbo (2 grader...brr)och din vän P <3

    SvaraRadera
  2. naaa sotis!! ja saknar dig med!! Sku va helt super om ni kunde vara har med, men jag far fortsatta bara gora galna aktiviteter :) fast, maste nog lugna ner mig lite o skaffa ett jobb hihi. skot om dig och super att du kommenterar :) puss!

    SvaraRadera
  3. Hej Heidi!Vad roligt att läsa om dig och dina äventyr.Många hälsningar och kramar fr.Kristina

    SvaraRadera
  4. Hej Heidi!! Fortsätt att skriva och berätta! Det piggar upp också en gammal att få läsa om dina strapatser :) Lycka till med jobb-letandet! Kram från Annika o Tomi

    SvaraRadera
  5. Oj va kiva att ni alla kommenterar! Fortsatt garna, det tar lite tid innan jag svarar men d e sa kiva! Hoppas ni har det bra och Annika: grattis pa 50 ars dagen om 21 dagar :) kramar till er alla!

    SvaraRadera