måndag 21 december 2009

Hej mitt vinterland!

Här sitter jag hemma igen ute på landet o ser ut genom fönstret. Det är ett helt vinterland där ute, såå kiva! Har just valt julgran med pappa, nu är den inhämtad och imorgon skall jag och Petra traditionsenligt klä den så att det mera är juldekorationer än julgran.

Tyvärr blir det nog ingen julfrid för mig denhär julen, är helt begravd av mitt slutarbete som jag måste få färdigt så fort som möjligt. Det är väl bara att stå ut, bita sig i läppen och kämpa vidare.

Min sista vecka, "härje-veckan", i Åbo var fullständig. Kommer att jobba deltid i Ekenäs under våren på sjukhuset, så behövde säga ett litet galet "farväl" till Åbo (åtminstone för en tid). Men jag kommer ju tillbaka. Och då tänker jag inte vara lika galen, bara nästan.

Men nu: vetenskapliga artiklar skall sökas och jag ska försöka glömma att vi har ALLA säsonger av Lost hemma.

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar