torsdag 5 maj 2011

Maj är nu välkommen!

Vappen är över och jag hade en jätteskoj helg med så många fina vänner. Nu har jag semester sådär delvis igen, innan jag på måndagen börjar jobba på akuten i sommar i Ekenäs och blir "working-Heidi" igen :)

Träningen inför (ja, dethär året ska jag verkligen göra det!) Stockholm Halvmarathon 17 september har börjat och jag är verkligen motiverad. Om min vadmuskel bara fortsätter tillåta mig att springa, såklart... Fast, ettpar ordentliga springskor bör inhandlas först.

Nu såhär under vårtiden börjar jag oftast fundera på livets mening. Vad man egentligen skall göra med sitt liv, nu när man inte mera är bunden till en stad pga. en studieplats. Egentligen vill jag bara innerst inne ta första flyg till Rom och spendera en tid där och beundra den vackra och så lockande historie-gigant-staden än en gång. Kanske jag gör det i september innan jag börjar jobba på riktigt? Vill någon komma med? :) Skall ju ändå åka på roadtrip till Bryssel från Finland med bästa Sophia och hennes Roland i slutet av augusti, att flyga till Rom en sväng behöver ju inte vara så dyrt.

Vitsippor på Ramsholmen
Jag kommer nog på vad jag vill göra i något skede, ingen stress. Nu ska jag bara njuta av att våren är här och jag har många (förhoppningsvis) soliga dagar framför mig ännu att spendera i gott sällskap.

Petra, Sophia och jag på Vårdberget
Vappen 2011
Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar