onsdag 15 april 2009

Tears of joy and relief.

Jag har varit borta ett tag från min blogg, men nu är jag här igen.

Livet rullar förvånansvärt på, jag har upptäckt att sitta på kaffe och äta goda kakor är trevligare än att skriva på mitt slutarbete. Kvällarna är roligare att spendera framför surfthechannel.com och titta på filmer och tv-serier om man inte har något trevligt inplanerat. Min tipaton huhtikuu (förutom 4.4 och den kommande vappen) går utmärkt!

Jag tycker att det är skönt med perioder i ens liv där man tar det lugnt och bara får fundera över livets mening. Visserligen har jag inte en sån period nu, jag skriver slutarbete och dessutom planerar och ser till att mina nakkin till JUBBET blir gjorda och jag skall flytta från min himmel till lägenhet på söndagen.

Men förutom det har jag en lugn period nu och jag har kommit fram till att jag varje dag skall göra något som jag alltid planerat att göra och vill göra, men aldrig gör. Som att t.ex. gå till Åbo Slott och titta på utställningen där. Hittills har jag gjort följande saker:

Onsdag: For äntligen till Mansikkapaikka för första gången och satt där i 3 timmar med Annina och Elisabeth. Cyklade med Sara till O&K Catering, totalt 8 km, för att planera Florabakelsen.

Torsdag: Packade mina saker, åkte till Ekenäs för att fira påsk och lättade mitt hjärta för mina föräldrar.

Fredag: då jobbade jag kvällstur på kirran, inget speciellt hann hända.

Lördag: Morgontur på jobb. Ut på lång länk med min syster. Spa-kväll med mig själv, gick o sova kl. 22 *underbart*

Söndag: Ledig. Ut på lång länk med min syster.

Måndag: Hemma i Ekenäs, besökte mommo och mofa och tog tåget till Åbo.

Tisdag: (igår) Ringde min blivande hyresvärd och accepterade att det enorma klumpiga klädskåpet kommer att bli en del av min vardag.

Idag: ja, stay tuned!

3 kommentarer:

  1. Oj Mansikkapaikka är helt bäst! Fram till jubbe har jag dock en herkuton huhtikuu så inga bakelser för mig :(

    Det blir spännande att se din nya kämppä, väntar redan på nästa veckas pysselkväll med god mat o utmärkt sällskap!

    SvaraRadera
  2. Håller med! Mansikkapaikka är underbart!

    I väntan på florabakelsen :)

    ses ikväll!

    SvaraRadera
  3. Ja tycker definitivt att mansikkapaikka bör besökas efter jubbet. Man kunde ta en frukost där måndagen efter och äta MASSOR med kaka :D

    Och florabakelsen kommer att bli lika super som kammarkören "tsccch" ;) Jepp, Petra, jag tycker också att d ska bli super! Bara kockarna Heidi och Petra kan laga god tortilla till pysselkvällen, hihi.. =)

    SvaraRadera