torsdag 14 oktober 2010

20 timmar kvar i Finland

Så har vi kommit till den dagen då allting borde vara packat och klart inför resan. Jag började packa för 2 timmar sedan och har ännu inte fyllt min rinka med mer än en handduk. Allting ligger på sängen istället i fina olika högar. Det var svårare än jag trodde att packa för 8-9 månader utomlands.

Mitt visum har kommit på mejlen och min printer har sagt upp kontraktet. Och jag har ännu inte tagit kopior på betyg osv. och jag funderar fortfarande om min engelska CV är för "Heidi". Ni vet vad jag menar. Kanske det är en bra sak. Det blir nog bra.

Då jag blev ledig på lördagen åkte jag genast till Åbo för att spendera några dagar där med mina vänner och min syster. Det var jättefina och underbara dagar, trots att saker skulle fixas och jag sade hejdå till olika personer varje dag. Jag kom hem till Ekenäs igår och for genast ut till landet där Pappa och Kerstin hade lagat god middag och så såg vi på Grey's (pappa låtsades inte se, haha). Idag e ja hemma hos mamma och mina småsyskon.

Eftersom jag nu åker imorgon så skriver jag nästa gång väl på plats på Nya Zeeland. Det är först en 10? timmars flygresa till Bangkok från Sthlm imorgon och sedan hamnar vi vänta 13 timmar innan nästa flyg går till Auckland. Framme borde jag vara på söndag kl. 13-ish (då e väl klockan typ 3 på natten till söndagen i Finland) Tack o lov har jag sällskap!

Denhär bloggen kommer att vara min kontakt till er här hemma. Jag skall försöka uppdatera den så ofta som möjligt, försöker åtminstone 1 gång i veckan. Så det är bara att stay tuned :)

Och en sak till: Jag har inte cold feet mera. Men det är fortfarande "skräckblandad förtjusning" över det hela.

Som bifogad länk har jag en sång jag tänkte uppträda med på mitt dunder-hejdå-party som aldrig riktigt blev av. Den är tillägnad alla vänner och är mitt hejdå: Always on my mind

Många kramar från er Heidi

3 kommentarer:

  1. Lycka till Heidi med allt, det kommer att bli helt super, det vet jag!

    Stoooor kram o sköt om dig nu, yllesockor bör tas med!

    <3 Petra

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig resa och du kommer nog att ha det helt super skojigt :) Skall bli kul att följa dina äventyr.

    Kram

    Jannica

    SvaraRadera
  3. Petra, yllesockorna var en hit att ha pa handerna igar pa Bangkoks flygplats! Tag for tipset! :)

    Skot om er o va roligt att ni kommenterar!! kramar!

    SvaraRadera