söndag 17 oktober 2010

Hello Auckland!

Okej, sa nu ar jag framme pa Nya Zeeland! Heeeelt sjukt, kanns saaaa overkligt. Ursakta for att alla prickar pa a, a och o fattas. Hoppas ni forstar anda och orkar lasa! :)

Herregud, ja e saa glad att vara framme. Efter att ha rest 2 dygn non stop ar det saa skont att faktiskt satta sina saker pa en sang och byta klader (igen) och tvatta ansiktet (igen). Man kanner sig genast saa otroligt smutsig da man ar pa resande fot.

Vi kom just till hostellet och vi bor alla tre (jag, pranee och jacob som alla akte tillika fran sthlm) i samma rum. Har ska vi bo i 4 natter atminstone, sen far vi se var man hamnar. Imorgon ska vi pa infoseminarium och fa veta mera info om NZ och fa hjalp med alla praktiska arrangemang :)

Hostellet har ar helt okej, battre an Sheilas pa Irland heheh. Man vanjer sig val att bo pa hostell efter ett tag, ska ju nog trots allt befinna mig i detta fiiina land i 6 manader. Men tankte faktiskt skippa Thailand kanske och stanna langre i Australien. Fick lite bad feeling av Thailand da vi var dar igar pa flygfaltet och vantade pa flyget till Auckland. Det var pariktigt nastan de varsta 13 timmarna jag varit med om, da jag inte sovit pa 24 timmar och dessutom var dar kallt och ackligt. Nu har jag sovit kanske 8 timmar under de senaste 3 dygnen. Men ja ska halla mig vaken, vi ska ut o ata middag senare ikvall o sen tidigt o sova.

NZ e annars ett jattefint land hittills, som ni alla hort. Auckland paminner helt om typ San Fransisco, men hoga, branta backar och fina hus. Palmer vid vagkanten ar ocksa pop har :) Tidigare (i Bangkok igar) var ja sadar att va har jag gett mig in pa, ja vill heem, men ja tror det har kan bli riktigt bra :)

Vi hors igen, skriver snart igen om vad jag gor! Skot om er, tanker pa er dar hemma!

Manga kramar,

Heidi

4 kommentarer:

  1. Heidiii vad fint!! Du e där!

    Men du ska absolut inte skippa Thaikkun bara pga flygfältet i Bangkok, landet e sååå mycket mer än det! Ta flyget t.ex till Phuket, det är ett säkert kort - billig shopping o helt ok stränder! Jag lyfter lite studielån o kommer med! ;)

    Vitsi vad jag får resfeber när jag läser ditt inlägg... Förresten, vi pratade om dig igår hos Sara o undrade hur det går för dig - kiva att höra att allt e bra!

    SvaraRadera
  2. Heeej Heidi!!
    Skönt att höra att du har de bra :) Är riktigt avundsjuka på att du är där i varma NZ, för här är ganska kyligt. Auckland låter som en jätte fin stad! Tänck va du får vara med om! Vi hörs och ha de super! Kram Emelie, Ellen, Mamma och Petra!<3<3<3

    SvaraRadera
  3. Härligt härligt Heidi att få läsa om hur du har det och att du har kommit fram! Fint att du har sällskap, och hoppas du fått mera sömn nu :) Tänker på dig massor och hoppas du har det bättre än bra! Fortsätt uppdatera bloggen så man hänger med, men ta inte stress över det ;) Njut att du äntligen är där, du har nått ditt mål, och du kommer att ha en sjudundrandes fin resa!

    Stor kram vännen min <3

    SvaraRadera
  4. va sota ni e! saknar er ocksa helt massor! ska nog uppdatera bloggen nu snart :) hoppas ni har det bra!

    Och Petra: ja vet, men ja kom pa att island hopping pa Fiji kunde vara roligt ocksa.. men mina planer andrar ju typ helatiden, sa kanske ja stannar i Thailand ocksa som planerat!

    manga kramar!!

    SvaraRadera