onsdag 15 december 2010

I'm officially a local now

Jaha,"ny" vecka, dags for ny blogguppdatering igen :) Livet i Queenstown rullar pa, dagarna gar och jag har faktiskt kunnat jobba lite ocksa den senaste veckan sa det e kiva.

Sen jag senast skrev har jag varit pa en roadtrip med 4 hjulsdrivna maastoautoja (va heter det pa svenska?) ni vet, sandana trucks som man kan kora lite overallt med. Var ena bekant bjod mig och April med pa en utflykt forra lordagen sa vi for med. Det var skoj. Vi akte in the middle of nowhere med vara bilar i typ 15 timmar i ett typiskt Sagan om Ringen landskap. Fore det var ja ju till dendar Kiwi parken pa onsdan och Shotover Jet pa tisdan, men d beratta ja val redan om?

Pa sondagen fick jag plotsligt jatteont i min vanstra vadmuskel. De flesta vet ju att ja ha haft problem med min vanstra vadmuskel sen ja trana till Stockholm Halvmarathon varen-sommaren 2009 och dessutom denhar sommaren (2010 i Finland da alltsa, det e ju sommar har nu) och ja borjar verkligen bli saaa irriterad pa detdar benet! Jaklar ocksa, det saboterar ju precis allt! Sa jag var irriterad over det hela sondagen och mandagen. Ja kunde ju inte springa, och ja ville springa saa mycket. Det lugnade ner sig dock efter att jag satt en pase med frusna arter pa mitt ben och idag var jag faktiskt pa morgonlank och jag hade inga problem med benet! Helt super. Ja behovde inte ens ta varktabletter efterat for att kunna ga! JESS! Dock var det lite sorgligt, da man ar backpacker och aker bekvamt i en buss i 2 manader, ater de mest UNDERBARASTE baconpajer och annat ohalsosamt och givetvis festandet ocksa, sa forsvinner ens goda kondition ganska snabbt. Men nej nej, nu far det racka! Nu ska ja forsatta springa da benet inte mera kranglar, men jo, ja e forsiktig, ja lovar :)

Idag var jag pa en social event, det var Shotover Canyon Swing och G-Force paragliding som ordnade det. Ja trodde att ja sku fa prova pa den beromda Canyon Swing, men nej. Tyvarr. Men dom sa att ja sku ringa till deras office nan dag och sa kan dom ordna en gratis trip till mig. Sa det ska ja gora. Kolla in det har, ja kan inte vanta att gora det!! http://www.canyonswing.co.nz/ och http://www.nzgforce.com/

Annars lite rolig fakta som jag kommit fram till efter att ha besokt ett apotek. Paracetamol heter PANADOL har ocksa, plus att det finns Pamol och Para-Tabs!! HAHA. Dessutom finns Zyrtec har ocksa! Och ja fick san hemlangtan da jag sa att de har samma sorts forband som vi satt pa vara patienters op-sar pa kirran. Snyftis. Men nu ska ja sluta skriva, har laddat upp lite foton pa facebook igen sa fa dit o kolla! :) Skot om er alla och ja uppdatera snart igen (om ja overlever White Water Rafting imorgon kl. 8 da givetvis..)

Pussisar!

1 kommentar:

  1. Paragliding ser för jävla tufftt ut! vet de hu priserna är? :)

    SvaraRadera