onsdag 8 december 2010

One month in Queenstown

Ja borjar bli battre pa att uppdatera nu! :) jee. Livet i QT rullar pa, efter snart 4 veckor har i denna underbara stad har jag verkligen borjat fa ett normalt liv pa NZ. Tack och lov, t.o.m MIN lever tycker att det borjar racka nu dethar eviga backpacker festandet. Jag menar faktiskt dethar pa allvar!

Som jag senast skrev har har jag ju semester nu for tillfallet. Fr.o.m nasta vecka kommer jag dock att forhoppningsvis borja jobba igen, och da it gets busier under sommarmanaderna, kommer jag att jobba upp till 50 timmar i veckan! Heeelt sjukt!! Men jag behover pengarna, sa det ar bra.. :) For tillfallet saknar jag dock att jobba som sjukskotare, da man vet att man har ett 3 veckors schema som man foljer och kan planera sin fritid efter det. Och en bra lon varje manad. Har vet jag inte hur manga timmar jag kommer att jobba i veckan, ja vet ungefar, men inte sakert. Plus att hittills har jag inte ens fatt ett schema over vilka dagar jag jobbar och hur lange. Det e inte kiva, men jag vet att det blir battre efter nasta vecka. Eller jag hoppas sa iaf. For om denhar ofrivilliga semestern fortsatter och jag inte far ett annat jobb maste ja ju aka hem! Typ..

Under min ofrivillga semester har dock min chef hallit mig upptagen med olika aktiviteter sa att jag lar kanna omgivningen osv. som jag berattade forra veckan. Pa fredan akte jag till Milford Sound, det var heeeelt otroligt underbart vackert. Jag tog ju foton saklart, men de e saaaa daliga jamfort med hur fantastiskt det verkligen var dar. Ska forsoka borja satta upp foton pa bloggen ocksa och inte bara pa facebook :) Milford Sound resan tog hela fredagen sa en trott men nojd Heidi kom tillbaka till QT centrum efter en 12 timmars dagsresa. Pa lordagen for vi ut och sola och picnic:ade i parken, jag, April och Sanne. Efter picnicen forsokte ja hitta en outfit till kvallens fest, men ja fick noja mig med mina partytoppar jag tog med mig. Jag avskyr mina klader. Ja har ju alltid samma och ja tycker att ja packade HEEELT fel klader med mig. Sa snalla, skicka lite klader at mig hemifran! Annars vill ja ju fa o shoppa ;)

Pa lordag kvall hade jag, April och Billie middag forst hemma hos mig och Billie. Efter det for vi ut for att var kompis Emma flyttar till Irland IDAG. Sa hon hade en hejdafest och det var skoj. Vi traffade alla hennes vanner ocksa sa det var kiva. Och ja, dom utmanade mig att sjunga finska nationalsangen pa bordet i en pub och jag gjorde det. Och eftersom det var Finlands sjalvstandighetsdag pa mandagen, sa traffades vi alla igen i forrgar for att fira sjalvstandighetsdagen.

Pa sondagen sag vi pa tv och for ut och at morgonmal kl. 14.00 till ett jattekiva cafe. Vi at pancakes och bacon, saaa gott. Sedan gjorde vi inte sa mycket mera och pa mandagen hade bade jag och Billie ledig dag sa vi for ner till stranden och lunchade i stan och sedan borjade vi forbereda oss for Sjalvstandighetsmiddag hemma hos oss samma kvall. Sjalvstandighetsdagen till ara lagade jag lax med citronsas, potatis och arter till middag. Plus saklart gott vitt vin till. Sa gott och saa Finland. (och jo, familjen: vi delade saklart pa kostnaderna, bara sa ni vet). Sedan for vi ut och det enda finska jag hittade var Finlandia Vodka i hela Queenstown. Int ens en flagga. Sa, tank er att gang pa typ 10 pers alla kladda i blatt och vitt och ingen annan ar fran Finland forutom jag. Jag hamnade sta pa bardisken (bartendern tyckte det var en superide) och sjunga nationalsangen IGEN pa finska och svenska. Och sen tog vi alla en Finlandia Vodka shot dagen till ara. Lite annorlunda sjalvstandighetsdag nog..

Igar for jag och Billie pa en businessresa till Shotover Jet har i Queenstown. http://www.shotoverjet.com/ Det var helt super och annu mera super: det var gratis. Jag kunde aka jetboat en hel dag, men en resa racker 30 min och kostar runt 100 dollar. Sa totalt vart det, dock. Efter batturen for vi pa en rundvandring och bekantade oss med motorerna och hur batarna byggs och hur mycket de kostar osv. Efter infoturen blev vi bjudna pa drinkar och bbq. Mums! Vi var ungefar 22 pers fran olika stallen runt omkring i QT sa ja traffade igen en del personer som stannar har en langre tid. Businessresor ar sa skoj! :)

Idag har jag varit till en Kiwi Park har i Queenstown. Sa nu kan jag saga att jag sett riktiga Kiwin pa NZ. Man fick dock inte ta foton. I kiwiparken sa fanns det en hel hog med olika faglar ocksa. Helt intressant. Ja ska fa tillbaka om nagra veckor, det ar fortfarande gratis for mig da ja representerar mitt hotell, for da kommer en kiwi att fodas. Sa vi blev bjudna dit igen :)

Men ja: har jobbar jag alltsa: http://www.queenstownhouse.co.nz/.

Nu ska ja sluta, maste fa o ata lunch innan jag svalter ihjal! Skot om er alla och vi hors igen :) Och snalla hall tummarna for att ja int ska masta tvingas aka hem riktigt annu. Ni vet ju att ja kommer hem, men inte an.

Pussisar

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna Heidi! Vill nog ha dig hem, men vet att du vill vara där också :) Lycka till, och härligt att få läsa hur du har det, vännen! Stor kram från P <3

    SvaraRadera
  2. Jag håller också tummarna att du kan stanna ännu en tid där. Låter som du ändå har det helt super kul. 50h/vecka hoho det är nog stressigt det. Kram och fortsätt gärna att uppdatera bloggen :)

    SvaraRadera