onsdag 13 maj 2009

Boomedagen är kommen

Då något plötsligt blir populärt, t.ex. att alla vill ha barn, uppstår en s.k. "babyboom". Jag har upplevt min "boom". Den boomen som finns där, har de senaste åren alltid funnits där och som går bort ibland, för att sedan återkomma med jämna mellanrum.

Min boom började idag. Efter nästan ett års paus är den här igen. Redo att twista my mind, göra att jag igen känner känslan: "oj nej, borde jag nu egentligen satsa på det.. igen". Efter det kommer frågan: "varför" och "till vilken orsak" och den värsta "slutar det så som det gjorde förra gången, igen?!".

Jag avskyr min boom. Min boom är en positiv grej, egentligen. Men jag gillar inte då den aldrig bestäms. Det är varken ja eller nej. Det kommer ingen baby (jag vill INTE ha ett barn). Det blir aldrig ett resultat. Eller så finns det ett resultat, men min boom är bekväm att sjunka in tillbaka till då jag inte har något annat att fundera på.

Denhär gången skall jag inte ge in i boomen. Jag skall övervinna den. Ja, absolut. Så på med träningskläderna, ut och spring bort bort från boomen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar