måndag 6 juli 2009

JUBEL!

Wohooooo! Vilken lycka! Jag har fått stipendium! 800 euro för mina studier! Jag är så glad, ni kan aldrig tänka er hur skönt det känns att ha pengar efter att ha varit totalt skitpank de senaste månaderna. Studielivet är jobbigt, speciellt för en shopaholic som jag...

Så nu är alla mina bekymmer bortblåsta, livet leker igen. På lördagen blev det inget Hangö iallafall. Jag och Sophia for till ettan med Petra (som var med en stund) och dansade på dansgolvet hela natten. Ja, sen tog vi några pätkis-shots och lite öl där emellan ;)

Nu har jag dessutom ledigt två dagar och skall fira dem med att slappa hemma i Box. Hoppas på sol och värme, så kan jag jobba på min solbränna. Sedan skall jag springa också. Har haft paus nu i 2 veckor pga. min vä. vrist. Snart är det dags..

Det enda som tynger min tillvaro just nu är att jag har ganska många nära vänner som åker/har åkt utomlands i år för utbytesstudier. På nåt sätt önskar jag att jag också kunde åka nu till Australien och Nya Zeeland, då stannar jag ju inte kvar här och saknar dem.. Men nästa år då jag åker, kommer ju dom att bli här kvar och sakna mig. Tack och lov finns här många pärlor kvar i kalla Finland :)

1 kommentar: