söndag 12 juli 2009

Romantik

Jag älskar att vara romantisk och se på romantiska filmer. Om ni har en tråkig dag eller bara vill vara romantiska och se på film ensam eller med någon annan, följ mina tips på de mest romantiska filmerna jag skådat:

1. Moulin Rouge (favoriternas favorit)
2. Pocahontas (Disney's, ja, jag älskar den!)
3. Love actually (många vackra draman)
4. Cruel Intentions (teinifilm, men ändå så romantisk, fin och sorglig!)
5. City of Angels (Nic Cage och Meg Ryan KAN bara bli bra!)

Enjoy ;)

5 kommentarer:

  1. Ååh, cruel intentions var såå min favoritfilm när jag var teini... skulle vara skoj att se den på nytt nån gång :)

    SvaraRadera
  2. ojoj, om man e en sucker för romantiska filmer måste man definitivt se the notebook.
    Hälsar Hanna, som också är en romantik-sucker

    SvaraRadera
  3. Nää nää, ja e en sucker för romantik, men the notebook e bara too much! Jag trodde på riktigt att jag skulle få ett nervöst sammanbrott av den. och slutet på filmen, men herrejestas, sånt händer ju inte... lite måtta med romantiken ;)

    SvaraRadera
  4. Jag måst o kommentera med mina favoriter:
    * Notting Hill
    * WALL-E (!! den va bra)
    * Four weddings and a funeral (jee för Hugh Grant ;) )
    * Forrest Gump *snyft*

    Och joo, The Notebook va nog liiiiite för mycket :D

    SvaraRadera
  5. hmm, jag tycker om när det är lite för mycket. måste ju se den då!
    Och en film som till är underbart romantisk: Shakespeare in love!! Den är ju snyftarnas snyftare (om man vill snyfta, fast kanske d int e världens bästa film om man har en man med sig;)..)

    va kiva att ni kommenterat :)

    SvaraRadera