onsdag 15 juli 2009

La Dolce Vita

Igår (tisdag) hade jag min enda lediga dag på 10 dagar. Så jag passade på att åka med syster yster hem till Åbo för att spendera lite quality time tillsammans i shoppingens och lyxlivets tecken, hur bra det nu går med vår sjukskötarlön.. ;)

På måndag kväll hade vi myskväll, vi for till citymarket och köpte lövbiff med kryddsmör och lagade en fräsch halloumi-sallad till. MUMS. Sedan Ben&Jerry's till efterrätt och så kom det American Pie: The Wedding i tv.

På tisdagen var det dags för morgonmål på Coffee House med croissanter och annat gott. Sejjerna var oxå med, vilket var helt super! Sedan var det dags för shopping och jag hitta den PERFEKTASTE party outfiten till lördagens dunder-brak-partaj! Sedan satt jag och Annina på kaffe och planerade när jag skall hälsa på henne i USA i januari och hur galna vi skall vara (när vi shoppar i New York!)

På kvällen for jag o Petra med sejjerna på middag till Oscarin Olohuone. Deras cheesecake är bara för underbar, ni måste testa den! Sedan gick vi vidare till Rento (hahha) och började dricka drinkar. Jordgubbsmargarita, pina mango colada, sangria och cosmopolitan dracks. På natten gick jag och Petra i armkrok och sjöng "En vänlig grönskas rika dräkt" uppför Klockringaregatan... huh huh :D

På lördag är det dags igen, då fyller Pe år och det är Sophias sista helg i Finland. Snyft...

1 kommentar:

  1. Låter som ett ypperligt sätt att tillbringa en ledig dag på! :)

    SvaraRadera