måndag 29 juni 2009

Yrbollar har inte alltid allt hemma

Alltså... nej, vad är dethär? Jag, Heidi Johanna Emilia, har gått och fått flunssa! Mitt i sommaren! Det började förra natten. Efter att ha varit hos Flickon och tittat på Moulin Rouge gick jag hem halv 2 för att sova en god natts sömn.
Får jag sömn? Nej. Jag får halsont. Och det tar så ont, så ont i halsen. Det får lov att bli halstablettsmarathon, för sjuk tänker jag inte bli!

Jag har varit ledig hela helgen, skall på jobb först till kl. 14 imorgon. Så jag har firat helgen med att vara i Åbo. Hade inte varit där på en månad, så det var skoj att se alla bekanta ansikten igen. På lördagen var det dags för farvälfest och det firades med buller, bång och sång ;) På söndagen solade jag med flickorna och besökte Samppalinnas simbassäng för första gången.

Jag är glad. Förutom halsont, såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar