tisdag 10 mars 2009

Beställ en resa, få en partner på köpet?

Idag har jag en mycket tråkig dag. Kämpar på praktiken igenom följande bok: "Miten mielenterveyttä edistetään". Har kommit till sid 14 och gäspar, hämtar en kopp kaffe till och försöker förgäves komma igenom hur mentala vårdens politik fungerade under åren 2002-2006. Vad gör jag här, egentligen?!

Igår tittade jag på sällskapsresan med vänner, det var superskoj. Stig-Helmer for och åka skidor o gifte sig med Lotta. Hur är det alltid så att folk hittar någon då de åker utomlands? Jag har hur många vänner som helst som varit lika über-singla som jag och sedan VIPS åker de bort och då de kommer tillbaka har de hittat en man.

För att klargöra en sak så åker jag definitivt inte till Nya Zeeland för att hitta en man. Jag åker dit för att hitta mig själv.

Vad är det egentligen som då händer med de som åker utomlands? Är det så att man hemma i Finland är så kräsen och tänker för mycket på samhällets och omgivningens åsikter att man är BLIND för alla bra män som finns här eller är det bara så att det helt enkelt finns mera potentiella män utomlands?

Jag tror att dethär är ett av livets mysterier. I alla fall idag, då det är min "heidi-funderar-på-livets-mening"-dag. Tack o lov har jag dem inte så ofta, jag löser ju aldrig de mysterium jag funderar på.

Ja, det är väl dags för sid 15 nu i min bok. 4 h kvar. Please God help me!

2 kommentarer:

  1. Hmm, intressant point of view du har angående att hitta män utomlands. Kan ju av egen erfarenhet berätta att orsaken till att man högst troligt hittar en Man utomlands är: 1) män utanför Finland klär sig väldigt stiligt (i de flesta fall jmf med de flesta män från Finland) :P 2) män utanför Finland uppför sig annorlunda än de i Finland 3)det är väl lite exotiskt att berätta att "min pojkvän bor i Italien". (: Lycka till med boken! Det verkar intressant! ;) Kram, Jessica

    SvaraRadera
  2. I Finland är alla bra män upptagna. Hur det är utomlands vete katten. Ta reda på! ;)

    SvaraRadera