måndag 9 mars 2009

Uppenbarelsen...

Så var helgen över igen och det är måndag och ny dag på praktiken :) Nu är jag här på min tredje vecka, hade just mellanutvärdering och min handledare hade bara positivt att säga om mig! (Vet han månne att jag bloggar under min praktik?)

Jag har funderat hela kvällen igår vidare på min resa till Nya Zeeland. Satt och tittade på flygbiljetter och allt kändes så hopplöst DYRT, men väl tillbaka på mitt kontor här på praktiken fick jag en uppenbarelse: Jag skall fara på Work and Travel istället!

, planerar nu att fortfarande åka i januari 2010 till NZ och stanna där!

Ja, ni läste rätt. Jag vet att jag är i behov av att göra något drastiskt innan jag börjar jobba.. Har som sagt sån ENORM stress över min dimission 16.1! Såpass stor stress att jag vill t.o.m skippa mitt examensarbete för att slippa bli klar. Vilken förskräcklande tanke, men den tanken försvinner då jag vet att jag inte ännu behöver börja det allvarliga vuxna livet utan jag kan ha roligt ännu ett tag till.. :)

Hur länge jag stannar där vet jag inte, men kanske 3-4 månader. Måste ju ändå ha lägenhet i Åbo under den tiden, så det är superduper att jag flyttar ihop med Petra för ett år! Dessutom är det ju endast en tanke jag har med Work and Travel, jag hinner ju ändra mig många gånger :)

Damkörsevenemanget i Helsingfors med Flora och andra körer var roligt! På lördagen hade vi konsert och jag gjorde debut som 2:a alt! Jag var så nervös att mina ben skakade under hela första sången och jag hölls knappt på benen. Tack och lov så fick jag stampa och klappa ibland, det räddade mig... Efter konserten blev det bankett och partaj med skumppa och masochistisk tango ;)

Nu skall jag valsa till butiken, stay tuned for the next exciting episode! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar