tisdag 31 mars 2009

Feberdrömmar

Inatt jag drömde något som jag aaaaldrig drööömt förut... ;) Jag drömde att jag plötsligt hade fått biljetter till en konsert med mitt absoluta favoritbänd genom tiderna, METALLICA!
Visserligen var jag även medveten i min dröm att jag senast såg dem live 2006 (det var ingen dröm!) och vilken lycka då jag fick äran att se dom "igen"! I min dröm blev jag försenad till de två tåg som gick till Helsingfors för att hinna på konserten, då jag upptäckte att jag har en biljett som är giltig även på följande dags konsert.

Metallicas konsert i Tallinn, juni 2006.
Skrattretande var det då konserten dagen efter ordnades i mitt barndomshem, på gräsmattan. Efter konserten hade jag som uppgift att "ta hand om" medlemmarna, dvs. servera drycker och ätbart. Allt var bra. Ända tills Hetfield började poka... :D

Problemet var att jag redan blivit kär i gitarristen (vad annars, gitarristerna är alltid mina favoriter i ett bänd) Kirk Hammett och han i mig! Men James Hetfield är ju priceless, det förstår ju ALLA Metallica fans!
Jag före Metallica började spela. Åh, ljuva minne!
Då jag i drömmen förstod att det nu är frågan om en feberdröm (jag har haft feber sen söndagen) var då jag hamnade rycka ut i kriget och mitt kompani var stationerat på Knipan i Ekenäs. Kriget var galet, men ganska fort över och jag var tillbaka i Kirks armar igen. Åh, ljuva kärlek.. *fniss*
Ja, han friade till mig och jag sa ja. Och vi levde lyckliga i alla våra dagar och då Metallica åkte på sina turnéer följde jag och vår gemensamma dotter med och lyssnade på dem backstage.
Petra, Jonas och jag före konserten.
Men en dröm är alltid en dröm, tack och lov för det! Kirk är gift och har ett barn i verkligheten, han är född 1962 och jag 1986. Men en sak har vi gemensamt: vi båda älskar Metallica!

Ja, det är han med krulligt långt hår som blev "min man".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar