onsdag 4 mars 2009

Introduktion

Nu har även jag skapat en blogg. Visst har det tagit sin tid, men bättre sent än aldrig ;)
I denhär bloggen har jag tänkt skriva ner mina tankar och bekännelser, om allt och om inget speciellt viktigt.

Nu sitter jag andra veckan här på kriscentralen i Åbo stad. Det är en plats som väcker många känslor och fast det är intressant så måste jag ändå säga att det ibland kan bli lite tråkigt.. Studerar alltså till sjukskötare och går på mitt sista år, borde bli klar i januari 2010 = judgement day och det största stressmomentet i mitt liv just nu.. det är ju då jag måste bli vuxen - på riktigt!

Inatt drömde jag att vi firade Florakörens 65 års jubileum. Det var den andra gången jag drömde samma dröm, och ja, såklart var jag IGEN gravid i min dröm. Då jag kollade upp vad graviditet betyder i min drömbok, sade den såhär: En dröm om graviditet är inte bara en längtan efter ett barn, utan även en längtan efter inre mognad.

Ni kan ju förstå hur glad jag blev i morse då jag vaknade med en någorlunda platt mage och att min klänning fortfarande passade perfekt!

.. och nu hungrar jag ihjäl, så jag antar det är dags för en daglig visit till Wiklunds delikatess-avdelning! Sedan är det väl dags att fortsätta läsa om "kuoleman monet kasvot" och liknande uppiggande artiklar och böcker.

Länge leve Åbo Kriscentral!


...and stay tuned ;)

Heidi -yrbollen själv

1 kommentar:

  1. oho! Nå hoppeligen så va du int gravid eftersom du inte ville vara de.. Mystiskt att drömma samma dröm flera gånger! :) men så kan det vara. ska hålla tummarna upp att du blir färdig nästa januari!!

    SvaraRadera