måndag 16 mars 2009

Flickon o dootron reppar ALLTID med stil!

Jag känner mig som om jag har dött o kommit till helvetet. Så ser jag ut iallafall.. Jag vill bara gräva ner mig nånstans och gömma mig ett tag. VARFÖR har ja praktik nu, annars kunde jag ju åka hemhem.

Veckoslutet är över och vardagen kallar. Årsfesten var oförglömlig. Hade glömt hur roligt man kan ha med sina mednylänningar. På lördan var det alltså dags att göra sig fancy pancy för att sedan äta goood mat med ett ypperligt bordssällskap bl.a. min bordsherre Stig-Helmer look-a-liken och Flickon.

Sen var det nattmat och eftersläpp. Det dansades till tusen otaliga låtar, men det bästa var nog då de satt på den glider in, som jag hade önskat ;) Sen blev det hemfärd vid något skede, för att börja med pre-sillis karaoke hos flickon!

Sillisen var... trevlig. Jag hittade en peruk o ettpar solglasögon (var ÄR det med mig o peruker?) och ja. Jag+peruk+sillis är nåt ALLA borde uppleva! Men det är fortfarande ett mysterium hur jag kunnat låsa in ALLA mina nycklar (kör och hemnycklar) på Sibbe! Så plötsligt stod jag där, utan hemnycklar och telefon(den hade ja ju lämnat såklart på sillisen) och funderar vad jag skall göra och då var klockan runt 19 en söndag kväll. PANIK.

Jag gick till Petra o Jonas, för att sedan vid ett lite nyktrare tillstånd komma på att jag har mina reservnycklar hos Hanna. Dit for jag, där blev jag tills i morse då jag bestämde mig att NEJ, jag skall ändå gå på praktik. Så här sitter jag nu, ser ut som fan själv o tittar ut genom fönstret på universitetsgatan o hoppas att klockan sku va 3 eller 4.

MEN: Länge leve Nyländska Nationen vid Åbo Akademi!

1 kommentar:

  1. Oj guuuuud låter ju... spännande! :D Nästa vecka ska det festas igen så kom nu ihåg att vila under veckan! Party!

    SvaraRadera