onsdag 11 mars 2009

Följ ditt hjärta - eller ditt huvud?

Idag känner jag mig galen och som om jag fått ett roligt hjärnsläpp. Har suttit 2 timmar och skrattat och ätit kaka på förmiddagen tillsammans med resten av personalen. Känner mig som om jag befann mig i någonsorts sockerfylla. Ja, det måste vara så.

Det är länge sen jag verkligen skrattat från hjärtat. Efter att ha irrat i en dimma hur länge som helst, känner jag att saker och ting äntligen börjar klarna. Jag har rest mig upp igen och går nu längs med en vacker strand vid vattenbrynet :)



Trots att jag har många stressmoment i mitt liv just nu, allt från examensarbete till Flora och fixandet av jubbet i maj (ja det var väl de stressmoment jag har) så känns det som om mina reseplaner tar ner mig på jorden och lugnar ner mig.

Jag fick min Work and Travel broschyr hem igår. Har både igår kväll och idag även blivit inspirerad till att ta en titt till Australien och igår på Klubben blev jag verkligen inspirerad att stanna ett helt år utomlands. Som jag tidigare sagt, är det många tankar i mitt huvud just nu. Många smarta, ibland mindre smarta.


Jag antar att mitt hjärta säger det som är rätt val för mig. Och efter en lång paus har äntligen mitt hjärta och mitt huvud samma åsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar